28 Nisan 2011 Perşembe

Diyet Halleri

Bugün yine diyet modundayım!


Kilo alıp verme konusunda Sibel Can'a rakip olabilirim. Yıllardır 3'ü büyük ve başarılı, onlarcası da küçük ve çoğu başarısız diyet maceram oldu. Toplamda 50 kilo vermişimdir bugüne kadar.
Annem yiyip yiyip çatlayacağımdan korkarak beni elimden tutup diyetisyene götürdüğünde henüz 10 yaşındaydım :)

Son macera ise Eylül 2009'da başladı. 1 haftalık her şey dahil bir tatilin ardından tartıya çıktığımda gözlerim yerinden fırlıyordu. 70 kilo olmama sadece ama sadece 100 gr kalmıştı!! Aslında buraya kadar büyük bir sorun yok, kilodur bu alırsın verirsin, dert değil. Gelin görün ki benim Ocak'ta nişanım vardı..

Hemen çalışmalar başladı. Sıkı bir diyet programı oluşturuldu, spor yapmaktan nefret eden bünyeye yavaş yavaş spor yüklemesi yapıldı. Kilo verme hızı düştükçe diyetler değiştirildi. 

Veee sonuç: Ocak 2010'da 60 kilo ile nişan elbisesi giyildi, fazlalıklar korse ile düzeltildi ve  aşağıdaki fotoğrafta görüldüğü üzere bütün gece neşe içinde ortalıkta gezildi :)


Ama macera tabii ki bitmedi... Hala bütün fotoğraflarda çenemin altından kendini göstermekten utanmayan bir gıdığım vardı her şeyden önce :) Hem zaten gelinliğimi 36 beden giyeceğim demiştim ve hala 38-40 arası gidip geliyordum. Ama biraz molaya ihtiyacım olduğu için 10 ay kadar askıya aldım diyet işini. Sonra kaldığımız yerden devam... 

Geçen ay 52 kilo ve 36 beden bir gelin adayı olunca bıraktım diyeti. Sonra da evde büyük beden ne var ne yok koydum kocaman çöp poşetlerine, dağıttım gitti... 
Vee dolabımı yeni yeni kıyafetlerle doldurmaya başladım. Bununla yetinmeyip, gelinliğimin siparişini de 36 beden verdim üstelik :))

Dün eski bir kotumu giyip, biraz kilo aldığımı fark etmemle birlikte tehlike çanları çalmaya başladı tekrar. Aslında sadece 1 kilo almışım :S Ama artık (sözde) akıllandığım için hemen diyet moduna geri dönüş yaptım.  Gelinliğin içine girememe korkusu olmasa hayatta aldığım 1 kilocuğu dert etmezdim aslında :P

Diyet yapacaklara örnek olması açısından menümü de yazayım.

İşe akşam yatmadan önce kuru kayısılarımı bir bardak suyun içine koyarak başladım. Sabah uyanır uyanmaz 3 tane tombul kuru kayısımı yiyip, üzerine de kocaman bir bardak su içtim.

Kahvaltı: 2 dilim tam tahıllı ekmek, yağsız beyaz peynir ve maydanoz ile yapılmış sandviç
Öğlen: Yağsız ton balıklı salata
Ara: 1 tane tahıl bar ve yağsız sütlü latte
Akşam: Zeytinyağlı pırasa

Sporu da unutmamak lazım tabii ki ! Akşam 1 saat yürüyüşümü yapar, üstüne yeşil çayımı içer bugünü kapatırım...


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...